onsdag 5 augusti 2009

De behövande.

Ja La Gondola är en ständig bluff du varje år faller för. På tal om bluff och falla för.. Ditt lilla knark "J" är tydligen tillbaka i din lilla sommartillvaro och jag utgår i från att du uppfyller dina vännineplikter och tar bladet ifrån mun, jag behöver veta alla detaljer för att jag ska kunna erbjuda vägledning.

Mitt sommarjobb jämför jag inte på något sätt med skärselden. Tvärtom är det väldigt roligt och lärorikt. Mina patienter utgörs av en omväxlande skara i alla möjliga åldrar men kommer från en i stort enhetlig samhällsklass. De flesta är tacksamma för min service men några är skeptiska mot sjukvården i sej, vilket jag förstår eftersom stället kryllar av kvacksalvare som gärna skulle diagnostisera Håriga handflator relaterat till självbefläckelse.

För övrigt hinner jag inte njuta särskilt mycket av sommaren, men senast jag njöt var i helgen. Ja Öland var underbart eller rättare sagt: O var underbar. Nu är det sex månader till Februari. Sex har redan gått. Spänningen är olidlig. Han nämnde att hans mamma "hoppas väldigt mycket" efter att ha träffat mej vilket är ett toppenbetyg. Kommer jag vara din första gifta väninna Mia?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar